Steg 1
Vid våra förskolor vill vi uppmuntra till att synpunkter eller klagomål på verksamheten eller dess personal tas upp direkt med den det berör. Om du efter kontakt med personalen fortfarande har klagomål, ta då kontakt med förskolerektorn på förskolan. Detta kan du givetvis också göra om du av någon anledning inte personligen vill kontakta den problemet berör.
Steg 2
Förskolerektorn tar emot ditt klagomål. Därefter kontaktar förskolerektor berörd personal för att få dennes/deras syn på sakfrågan. Förskolerektor ansvarar för att återkoppling till den klagande sker inom 14 dagar. Alla synpunkter och klagomål, även anonyma utreds, följs upp och dokumenteras.
Vid ett anonymt lämnat klagomål kan vi inte kommunicera under pågående utredning vi kan inte heller återkoppla till den klagande med besked om fattat beslut.
Steg 3
Är du fortfarande missnöjd gör du ett skriftligt klagomål på avsedd klagomålsblankett. Den ifyllda blanketten skickas via e-post till hej@alexanderskolan.se eller med vanlig post till Alexanderskolan, Skeppargatan 51, 114 58 Stockholm. Verksamhetschefen och förskolerektor sammankallar därefter till ett möte med alla berörda.